Benefity pro zaměstnance
Benefity poskytované střediskem
a) všem zaměstnancům:
- Dotované stravování –Na všech pracovištích střediska jsou uživatelům zajišťovány obědy, k jejichž odběru se mohou připojit i zaměstnanci za dotovanou cenu 35 Kč. Zbytek částky za oběd hradí středisko. Za výše uvedenou sníženou cenu má každý zaměstnanec střediska právo odebrat v jednom kalendářním dnu jeden oběd, a to pouze v době své řádné či mimořádné pracovní směny (tj. včetně doby práce přesčas) vykonávané na příslušném pracovišti, případně i na jiném místě mimo své pracoviště.
- Vánoční dárek a přání – Každý zaměstnanec střediska dostane k Vánocům menší dárek, který dle ekonomické situace střediska připraví úsek vnějších vztahů ve spolupráci s personalistou.
- Mimořádná odměna udělená ředitelem – Tuto odměnu uděluje ředitel na základě doporučení nadřízeného odměňovaného zaměstnance. Odměna musí být udělena písemně na patřičném formuláři a řádně zdůvodněna. Bývá udělována za mimořádný pracovní výkon ve prospěch střediska, který výrazně převyšuje rámec pracovní smlouvy daného zaměstnance. Odměna je udělovaná jako hrubá odměna (tj. včetně odvodu na sociální a zdravotní pojištění a teoretickou daň z příjmů). Je splatná ve mzdě za daný měsíc a jedná se o navýšení mzdy o tuto částku.
- Odměna udělená vedoucím – Měsíční odměna za mimořádný pracovní výkon je pracovníkům udělovaná jako hrubá odměna (tj. včetně odvodu na sociální a zdravotní pojištění a teoretickou daň z příjmů). Odměna je splatná ve mzdě za daný měsíc a jedná se o navýšení mzdy o tuto částku. Ve výplatní pásce je řádně označena jako odměna udělená vedoucím. Každý vedoucí obdrží na rok rozpočet, ze kterého může bezprostředně po pracovním výkonu zaměstnance jeho mimořádný pracovní výkon odměnit. Rozpočet jednotlivých služeb je dán jako součin úvazků dle organizačního schématu a stanovené částky. Od roku 2024 je stanovená částka 2000 Kč.
- Teambuildingová aktivita – společná pro pracovníky dané služby – Kolektiv každého pracoviště může absolvovat teambuildingovou aktivitu dle vlastního výběru. Paušál na jeden úvazek je stanoven ve výši 650 Kč. Teambuildingovou aktivitu schvaluje personalistka na návrh vedoucího pracoviště.
- Zapůjčení vybavení apod. – Středisko BETLÉM disponuje určitým majetkem, který lze pracovníkům za stanovených podmínek zapůjčit. Např. vysoušeče, přívěsný vozík za auto, pivní sety, skládací stoly, apod. Aktuální seznam s ceníkem je na vyžádání u správce majetku.
- Sleva na nákup výrobků uživatelů – Všichni zaměstnanci mají nárok při zakoupení výrobků uživatelů na slevu ve výši 20 % z nákupu.
- Týden dovolené navíc – Všichni zaměstnanci DČCE mají nárok na 1 týden dovolené navíc, který je hrazen z rozpočtu střediska.
- Pluxee Multibenefit karta (dříve Sodexo Multipass Card) – Zaměstnanci obdrží nejdříve po uplynutí zkušební doby kartu Pluxee Multibenefit (dříve Sodexo Multipass Card), na které je aktivována služba pro využití benefitů v oblasti zdraví a volného času (tj. kultury, sportu, nákupu zdravotních a kosmetických prostředků, knih apod.). Tato karta je dvakrát ročně dobíjena kreditem, o dobití karty jsou zaměstnanci včas informováni svým nadřízeným. Správu karet, vydání nových a jejich dobíjení zajišťuje personalistka. První kartu dostávají zaměstnanci zdarma, při její ztrátě obdrží novou za poplatek 100 Kč v hotovosti. V jakých prodejnách a e-shopech lze kartu využít lze vyhledat zde.
- Příspěvek k významnému životnímu jubileu – Od roku 2024 je zaveden nový benefit – příspěvek na Pluxee Multibenefit kartu pro zaměstnance, kteří pracují v naší organizaci min. 2 roky a oslavili významné životní jubileum – 20, 30, 40, 50, 60 a 70 let. Jednotlivé příspěvky naleznete zde.
Dobíjení karet pro jubilanty bude probíhat 2x ročně společně s dobíjením kreditu pro všechny zaměstnance.
b) pracovníkům středního a vyššího managementu a Útvaru ředitele:
Zvláštní kategorii tvoří benefity udělované vedoucím jednotlivých zařízení a zaměstnancům Útvaru ředitele.
- Mobil – Služební mobilní telefon přidělený pracovníkům střediska lze využívat i k soukromým účelům. Nárok na tento benefit mají vedoucí jednotlivých zařízení, sociální pracovnice a vybraní pracovníci Útvaru ředitele.
- Notebook – Pracovní notebook přidělený určeným pracovníkům střediska lze využívat i k soukromým účelům.
- Homeoffice – Zaměstnanci středního a vyšší managementu (vedoucí zařízení, sociální pracovníci, pracovníci Útvaru ředitele) mohou využívat i homeoffice. Vždy ale se souhlasem svého přímého nadřízeného (ředitele, vedoucího úseku) a pouze v domluveném rozsahu.
- Individuální pracovní doba – Vedoucí, sociální pracovníci a pracovníci ÚŘ mohou využívat pružnou pracovní dobu. Podmínkou je přítomnost na pracovišti vždy v základní pracovní době od 10 do 14 hodin.
Benefity poskytované Diakonií ČCE
- Zvýhodněné pojištění domácností a aut – Každý zaměstnanec DČCE, který pracuje na základě pracovní smlouvy, může využít zvýhodněné pojištění domácnosti a aut od firmy QUANTUM SOLIDUM CZ, s.r.o., člen RENOMIA NETWORK. Jedná se o největší skupinu nezávislých pojišťovacích makléřů v ČR. Zaměstnanec musí kontaktovat pana Marka Fojtů na telefonu: 734 751 070 (po – pá 8.00 – 16.00) nebo na e-mailu: marek.fojtu@renomianet.cz. Platí i pro zaměstnance na DPP.
- Ubytování v Diakonické akademii v Praze – Každý zaměstnanec, který pracuje na základě pracovní smlouvy, může využít pro sebe a rodinné příslušníky zvýhodněné ubytování v Diakonické akademii (v centru Prahy). Více informací včetně rezervace na https://www.diakonicka-akademie.cz/pronajmy-a-ubytovani/ubytovani/.
- Zvýhodněné nákupy v e-shopu DATART – Každý zaměstnanec střediska může využít zvýhodněný nákup elektroniky v e-shopu DATART. Zaměstnanec se zaregistruje na https://www.datart.cz/vip a zadá do registračního formuláře VIP kód VIPDIAKONIECCE20. Poté se v e-shopu přihlásí a může nakupovat za zvýhodněné VIP ceny.
Další podpora zaměstnanců
- Fond účelových darů – sociální fond střediska BETLÉM – Fond je určený zaměstnancům ocitajícím se v krizové životní situaci, např. tragická událost v rodině,
vážné onemocnění nebo úmrtí v rodině a další krizové životní situace. Plnění ze sociálního fondu může mít charakter daru nebo zvýhodněné (i bezúročné) půjčky. Zaměstnanci mají možnost podat žádost prostřednictvím svého vedoucího, který sepíše podklady (popis náhlé nepříznivé sociální situace) a zašle jej prostřednictvím webového formuláře na ředitelství střediska. Žádost o podporu ze sociálního fondu střediska BETLÉM podává pracovník řediteli střediska prostřednictvím svého vedoucího, poskytnutí schvaluje ředitel střediska po konzultaci s ekonomem střediska.
- Fond účelových darů – sociální fond DČCE – Fond je určený zaměstnancům ocitajícím se v krizové životní situaci, např. tragická událost v rodině,
vážné onemocnění nebo úmrtí v rodině a další krizové životní situace. Zaměstnanci Diakonie ČCE pořádají průběžně nebo alespoň jednou ročně dobrovolnou sbírku. Z této sbírky je pak přerozdělována podpora nejpotřebnějším. Zaměstnanci mají možnost podat návrh prostřednictvím svého vedoucího, který ji prostřednictvím webového formuláře předá na ředitelství střediska. Žádost o podporu ze sociálního fondu Diakonie podává vždy ředitel střediska, poskytnutí schvaluje k tomu utvořená komise. Další informace jsou dostupné https://www.diakonie.cz/solidarita/
- Partnerhilfe – rozdělení daru od německé organizace Evangelische Partnerhilfe – Jedná se o finanční pomoc konkrétním zaměstnancům nacházejícím se v tíživé sociální situaci. Finanční podporu poskytuje Spolek evangelických kazatelů, není hrazena z prostředků střediska ani DČCE. Podpora bývá poskytována 1x ročně v min. částce 7.000 Kč. Každoročně se rozděluje částka cca 21.000 Kč. Návrh na podporu podává vedoucí pracoviště na základě dotazu personalistky, která informuje o navržených zaměstnancích ředitele střediska. Návrh musí být zdůvodněný.