Fortelnost v odlehčovací službě pro seniory

Středisko BETLÉM je profesionální organizací poskytující sociální služby a jedním z našich hlavních cílů je poskytovat kvalitní služby vždy s ohledem na individuální potřeby uživatelů.
Články

kategorie

2. 12. 2022

datum publikace

Štěpánka Veverková

autor článku

0

minut čtení

Středisko BETLÉM je profesionální organizací poskytující sociální služby a jedním z našich hlavních cílů je poskytovat kvalitní služby vždy s ohledem na individuální potřeby uživatelů. Odbornost se odráží i v jedné ze čtyř základních hodnot Diakonie ČCE, kterou je fortelnost. Neustále tuto hodnotu posilujeme dalším vzděláváním pracovníků. Využíváme k tomu různé otevřené kurzy na zajímavá témata, nebo si také kurzy objednáváme od různých vzdělávacích institucí na zakázku.

Od května 2021 poskytujeme v Odstrčilově vile v Kloboukách odlehčovací služby pro seniory v pobytové a ambulantní formě. Služba určená seniorům je pro nás nová, a proto jsme se rozhodli vzdělávání týmu pracovnic z této služby zaměřit na témata úzce spojená s problematikou seniorů. Ve spolupráci s Akademia.cz se nám podařilo naplánovat sérii celkem 6 kurzů v průběhu celého roku. Pracovnice se během kurzů věnovaly tématům jako je výživa seniorů, polohování a hygiena, prevence úrazů u seniorů, nebo třeba reminiscence, čili práce s pamětí, a také formám komunikace s osobami trpícími demencí a dalším. Všechny účastnice se shodly, že je kurzy lépe připravily na práci se seniory, ukázaly jim různé způsoby práce a zajímavé aktivity s klienty. Důležité je, že hodnotí absolvování kurzů jako přínosné a se získanými poznatky pracují v každodenní praxi.

Jsme velice vděční za možnost vzdělávání pracovníků a posilování fortelnosti naší práce Výboru dobré vůle Nadace Olgy Havlové, který projekt vzdělávání finančně podpořil. Díky této podpoře jsme mohli také pro klienty odlehčovací služby v Odstrčilově vile pořídit bezdrátový přivolávací systém, který jim poskytne větší pocit bezpečí a našim pracovníkům jistotu, že si jejich pomoc klient v případě potřeby přivolá. Systém tvoří SOS tlačítka v podobě hodinek, která mají klienti u sebe, a v případě potřeby si jejich prostřednictvím přivolají pomoc pracovníka, který má u sebe další prvek systému v podobě pageru.  

Nejnovější články

Načítání příspěvků...